09 décembre 2007

motivatia de a motiva

n-as suporta sa stiu ca cineva la care tin s-ar putea supara pe mine... vorba vine, n-as suporta, sunt capabila sa suport multe, dar nu mi-ar placea sa am astfel de experiente. uneori ma feresc de experiente care mi-ar putea fi utile adica de fapt de experiente si atat. viata= siruri siruri de experiente, ce misto e sa ai constiinta ideii ca ceea ce faci faci de dragul experientei.
dar ideea e ca de fapt totul sta in atitudine, si firul de rupe probabil de ce ziceam mai sus... cel mai important mi se pare sa stii sa motivezi! la juma de an de cand am terminat psiho, imi dau seama ca asta e cea mai importanta chestie pe care imi doresc sa o realizez. nu poti motiva pe oricine asa cum nu poti aplica oricui o terapie X sau Y. in motivare cea mai importanta este sursa!! adica asta as fi eu... imi dau seama ce complicat e, intai tre sa fii tu ala mare si tare si apoi sa mai si pari asa pentru persoana pe care vrei sa o motivezi. si apoi depinde de persoana, tre sa stii sa "iei" diferit persoanele, si de aici un alt aspect important ar fi sa nu bagi pe toata lumea in aceeasi oala, in aceleasi oale mai bine zis, avand in vedere bucatile noastre raspandite de viata, interactiunile cu grupuri diferite, ia uite cum scriu io nici beletristic, nici stiintific :D
mdea, continuand, motivatia mi se pare acum foarte interesanta pentru ca e printre primele dati cand imi propun sa o fac. de cele mai multe ori (ce contructie psihologica, daca pot zice asa :)) ) ma las prinsa in jocul oamenilor de langa mine, chestie pe care eu o intitulez in CV capacitate empatica, de acord cu mine chiar acum si aici, numai ca e necesara o distinctie care se face, evident, in functie de caz. aici apare preaminunatul (multumesc andreea pentru cuvantul "preaminunat" pe care l-am luat de la tine si pe care nu stiu de unde il ai, daca e al tau, felicitari) termen "depinde", multiubitul termen "depinde".
Pentru ca nu poti sa te bagi in jocul oricui, oricat de indragostit de joc ai fi, schimburile de energii si alte bacanii sau minunatii pot fi brutale! traim intr-o lume in care initial nimeni nu are nimic de-a face cu nimeni si in care ne trasformam incet sau brutal dupa cei sau cele ce sunt si se petrec in jurul nostru.
Hm, capacitatea mea empatica ar face bine sa se scindeze dupa o analiza a cadrului de referinte, in una buna bucata implicare in joc si una bucata creare joc. nu e fain sa ai jocul tau, cu ideile tale, regulile tale? asta e dupa mine motivatia. aplicarea e o stare de spirit a imparatului luminat din imparatia de aur si de argint si de toate bunatatile lumii :)), e deschiderea, toleranta fata de el, de jucatori, de bla bla bla si samd.
lectie catre mine: soarele straluceste, iarba e verde! sunt armand assante :))

Aucun commentaire: